Zpráva ze zasedání tripartity k novele zákona 56/2001Sb.
V Praze dne 15. 12. 2022 Vážení kolegové, majitelé historických vozidel, dovolujeme si vám podat informaci o současném stavu a perspektivách testování historických…
Federace klubů historických
vozidel národní autorita Fiva v ČR
Obecné dotazy: sekretariat@fkhv.cz
Prezidium FKHV ČR – Zápis z jednání prezidia ze dne 1. 3. 2022
Prezidium s právem hlasování | ||
Prezidenti členů FKHV ČR | Jméno a příjmení | Přítomen |
Prezident FKHV ČR | Václav Kafka | ano |
AKAV | Martin Kot | ano |
BCC ČR | Tomáš Strnad | ano |
ČKHV, pověřen hospodařením FKHV | Jiří Zítek | ano |
MBK ČR | Petr Schweiner | ano |
UKUVHT | Petr Zeman | ano |
VCC ČR | Tomáš Hušek | ano |
Sekretariát FKHV | ||
Funkce | Jméno a příjmení | Přítomen |
Vedoucí sekretariátu FKHV ČR | Lucie Maxová | ano |
Výkonný ředitel | Martin Kot | ano |
Tajemník | Jiří Patočka | ano |
Komise FKHV | ||
Funkce | Jméno a příjmení | Přítomen |
Kontrolní a revizní komise | František Sladký | ano |
Legislativní komise | Jan Täubel | ano (on-line) |
Kulturní komise | Miloš Praus | nebyl přizván |
Sportovní komise | Tomáš Barnet | nebyl přizván |
Technická komise | Pavel Kolář | ano |
Komise pro vzdělávání a vztahy s veřejností | Libor Vykusa | nebyl přizván |
Zástupci FKHV a AVCC AČR v komisích FIVA | ||
Funkce | Jméno a příjmení | Přítomen |
Motorcycle Commission | Martin Prošek – poradce | nebyl přizván |
Utilitarian Commission | Mgr. František Čečil | nebyl přizván |
Events Commission | Ing. Stanislav Minařík | nebyl přizván |
Legislation Commission | Ing. Stanislav Minařík | nebyl přizván |
Culture & Youth Commission | Libor Vykusa | nebyl přizván |
Technical Commission | Jan Zvelebil – poradce | nebyl přizván |
Příští jednání prezidia FKHV bude v úterý 5. 4. 2022 od 16:30 hodin.
Program jednání prezidia dne 1. 3. 2022
1.) Rekapitulace úkolů z posledního zasedání
1.) Z rozhodnutí prezidia bude ustanovena pracovní skupina tvořená ze zástupců za KRK – F. Sladký, legislativní komise – J. Täubel nebo V. Pisk a člena prezidia – T. Strnad. KRK poskytne pracovní skupině dostupné materiály, na základě, kterých bude stížnost/neshoda s evidenčním číslem 03/2021 prošetřena a uzavřena. Poté bude o výsledku šetření informován podavatel Neshody. Termín splnění: do příštího jednání prezidia, tj. 1. 3. 2022 – J. Täubel přednesl závěr šetření, kdy pozice výkonného ředitele, tak jak je obecně ve společnosti známa, není v souladu s pracovní náplní, která je M. Kotem v FKHV vykonávána. Proto by bylo vhodné tuto pozici přejmenovat. V případě kontroly již ke kumulaci funkcí nedochází, neboť bylo prezidiem přijato opatření, kdy M. Kot do kontroly IS již nezasahuje a má na starosti pouze funkčnost systému po technické stránce. Nedochází ani k zasahování do práce TK. Komunikace mezi sekretariátem FKHV a TK FKHV probíhá prostřednictvím Tajemníka FKHV. F. Sladký za KRK vypracuje odpověď zadavateli k dané neshodě, která bude, po schválení všemi členy prezidia, odeslána.
2.) Sekretariát FKHV upozorní předsedy KTK, že školení KLTK se budou moci účastnit pouze ti komisaři KLTK, kteří budou mít v době konání školení uhrazený registrační poplatek klubu. – splněno
3.) M. Kot dodá hospodáři FKHV J. Zítkovi cenovou kalkulaci a podklady k možné výrobě a objednávce modelů – J. Zítek obdržel informace k projektu, které je však třeba doplnit. M. Kot vypracuje detailní projekt, který bude obsahovat také logistické zabezpečení modelů a obchodní plán bude konzultován s účetní firmou.
4.) J. Patočka a M. Kot poskytnou technické komisi návrh metodiky, která by byla přílohou současné příručky pro testování, týkající se nejen nutnosti kontroly roku výroby vozidel, která nejsou standardně vyráběná, ale i dalších témat vzešlých z kontroly IS k vyjádření, a poté bude finální podoba, po revizi TK, představena na příštím jednání prezidia, tj. 1. 3. 2022 – příloha byla všem členům prezidia odeslána dne 27. 2. 2022. Technickou komisí FKHV byla schválen na jejím jednání dne 24. 2. 2022. Schválení přílohy prezidiem FKHV:
Hlasování: PRO: 6 PROTI: 0 ZDRŽEL SE: 1
5.) Sekretariát FKHV vypracuje návrh řešení a mechanismus spuštění karet FKHV, poté proběhne konzultace s legislativní komisí ohledně souladu s GDPR – v průběhu zpracování návrhu řešení vyvstal problém týkající se evidence údajů a GDPR. J. Patočka přednesl návrh, z důvodu časové náročnosti řešení problému, kdy i pro rok 2022 by byly vyrobeny plastové karty jako doposud a nový mechanismus by byl realizován až od roku 2023.
Hlasování: PRO: 6 PROTI: 0 ZDRŽEL SE: 1
6.) Sekretariát upozorní předsedy KTK na úpravu v IS, v souladu s Příručkou pro testování HV, týkající se výběru komisařů KTK, které nabídne systém IS tak, jak je tomu v případě KLTK, kteří jsou oprávněni při podepisovat testace příslušné KTK, jejíž jsou členy – splněno. Byly zjištěny nesrovnalosti v evidenci komisařů KTK, zaviněné předchozí vedoucí sekretariátu. Sekretariát ve spolupráci s p. Schweinerem, případně legislativní komisí, zjistí právní náležitosti pro zaslání vytýkacího dopisu.
7.) Sekretariát vypracuje úkoly a oznámení, plynoucí ze závěrů TK – splněno
2.) Technická komise
Pavel Kolář informoval prezidium o:
Bylo schváleno, že podavatel neshody / dotazu / stížnosti bude informován obratem po schválení navrhovaného řešení prezidiem, bez ohledu na vydání finálního zápisu z prezidia.
Projednávané neshody a dotazy na jednání TK:
NÁVRH ŘEŠENÍ TK: Ze zjištěných skutečností vyplívá, že rolba byla užívána k podnikatelským účelům, ohrožuje bezpečnost silničního provozu a testování vozidla bylo zřejmě účelové. Došlo tedy k usnesení členů TK, že tyto a podobné rolby se nebudou testovat a v tomto případě již nebude umožněno prodloužení testace. Každý případ však bude posuzován individuálně.
Hlasování: PRO: 6 PROTI: 0 ZDRŽEL SE: 1
Vozidlo je otestování jako rok 1991. Dle VIN dekodéru je rok výroby 1994.
NÁVRH ŘEŠENÍ TK: Rok výroby vozidla bude prověřen placený portál kontroly vozidel. V případě potvrzení bude vozidlo v IS zařazeno do odmítnutých s možností otestování v roce 2024. S legislativní komisí bude probrán možný postup pro zahájení řízení o odebrání ZRZ.
ZÁVĚR PREZIDIA: Dle zjištěných skutečností je vozidlo z roku 1994. S legislativní komisí bude probrán možný postup řízení pro odebrání ZRZ. Vozidlo bude v IS zařazeno mezi odmítnuté. Komisi, která testaci provedla, bude uděleno písemné napomenutí.
Hlasování: PRO: 6 PROTI: 0 ZDRŽEL SE: 1
NÁVRH ŘEŠENÍ TK: Pozvat majitele i s vozidlem na kontrolní testování za přítomnosti člena TK – T. Strnada. Upozornit KLTK 08-03, že vozidla s rámem se nedala nikdy přihlásit na veteránské značky. Vozidlo zařadit v IS do odmítnutých do doby, než bude provedeno kontrolní testování a s největší pravděpodobností do doby, než bude uvedeno do otestovatelného stavu.
ZÁVĚR PREZIDIA: Prezidium souhlasí s řešením TK. Komisi, která testaci provedla, bude uděleno písemné napomenutí a bude znovu obnovena její činnost.
Hlasování: PRO: 5 PROTI: 0 ZDRŽEL SE: 2
Příčinou neshody je hrubá chyba KLTK 01-08, kdy v Protokolu o testování v kolonce 3 Zadní osa/odpružení je chybně napsáno ANO a v kolonce 4 Motor není uvedeno, že podstatné příslušenství motoru tlumič výfuku je nahrazen přímou trubkou.
ZÁVĚR PREZIDIA: Dotčené komisi bude pozastavena činnost na 3 měsíce na základě opakovaného porušení pravidel testování.
Hlasování: PRO: 6 PROTI: 0 ZDRŽEL SE: 1
V obou případech se jedná o neodpovídající fotografie použité v prodloužení. První prodloužila KLTK 11-11, která bude v rámci doplnění údajů do IS vyzvána i k této opravě.
Druhý případ týkající se KLTK 11-02 bude předán na prezidium.
ZÁVĚR PREZIDIA: KLTK 11-11 je již zrušena. KLTK 11-02 bude uděleno písemné napomenutí a bude vyzvána k nápravě fotografií v IS.
Hlasování: PRO: 6 PROTI: 0 ZDRŽEL SE: 1
Vozidlo se objevuje v inzerci. Aktuálně je registrováno pod ZRZ 06 V 0323. V IS bude zařazeno mezi odmítnuté, protože dle fotografií je evidentní, že je používáno k podnikatelské činnosti a neodpovídá historické původnosti a dost možná i podmínkám provozu na pozemních komunikacích
Hlasování: PRO: 6 PROTI: 0 ZDRŽEL SE: 1
Hlasování: PRO: 6 PROTI: 0 ZDRŽEL SE: 1
Prezidium obdrželo Žádost o obnovu činnosti KLTK 11-06 (pozastavena dne 2. 11. 2021 z důvodu pochybení při testování. Prezidium rozhodlo o obnovu činnosti KLTK po 6-ti měsících od jejího pozastavení.
Hlasování: PRO: 6 PROTI: 0 ZDRŽEL SE: 1
3.) Změna zákona 56: aktuální informace a stav, informace prezidenta ke schůzce s MD
Zástupce AKAV vyjádřil obavu a nesouhlas s případnou povinností absolvovat kontrolu na STK pro historické vozy.
Zástupcům MD bude vytvořen pasivní přístup do IS. Otázka GDPR bude řešena s legislativní komisí.
4.) Aktualizace KTK a KLTK
a.) Prezidium FKHV obdrželo Změnové listy s aktualizací složení těchto KLTK:
– KLTK 01-27
– KLTK 04-02
– KLTK 04-04
– KLTK 04-09
– KLTK 06-15
– KLTK 07-07
– KLTK 08-05
– KLTK 12-13
– KLTK 14-02
Hlasování: PRO: 6 PROTI: 0 ZDRŽEL SE: 1
b.) Prezidiu FKHV byly předloženy návrh na jmenování nových členů KTK:
– Petra Caňkáře z 11-41 do KTK 11
– Stanislava Paďouka z 11-46 do KTK 11
– Petra Mlatečka z 01-27 do KTK 01
Hlasování: PRO: 6 PROTI: 0 ZDRŽEL SE: 1
c.) Prezidium FKHV obdrželo Změnové listy s aktualizací složení těchto KLK:
– KTK 04
– KTK 14
Hlasování: PRO: 6 PROTI: 0 ZDRŽEL SE: 1
d.) Prezidium FKHV obdrželo Žádost o zřízení Klubové testovací komise VW Brouk Kolín, z.s.. Prvního školení se účastní dne 11. 3. 2022. Klubu začíná běžet dvouletá čekací lhůta.
Prezidium žádost vzalo na vědomí.
5.) Různé:
Hlasování: PRO: 6 PROTI: 0 ZDRŽEL SE: 1
Hlasování: PRO: 6 PROTI: 0 ZDRŽEL SE: 1
ÚKOLY:
Kontrola úkolů bude provedena na jednání prezidia dne 5. 4. 2022.
Datum: 1. 3. 2022
Zapsal: Lucie Maxová
Správnost zkontroloval: František Sladký, předseda KRK
V Praze dne 15. 12. 2022 Vážení kolegové, majitelé historických vozidel, dovolujeme si vám podat informaci o současném stavu a perspektivách testování historických…
Rozsáhlý soubor téměř sta otázek byl přeložen do 24 jazyků, zúčastnilo se jej zhruba 55 tisíc respondentů ze všech pěti kontinentů a podařilo se získat informace o více než 120…
Vážení kolegové, rok 2020 byl složitým v osobním životě každého z nás. Stejně tak byla poznamenána celkovou situací i naše spolková činnost. Blíží se konec sezóny a není…