OD 1. ZÁŘÍ 2023 DOŠLO KE ZMĚNĚ VYHLÁŠKY PRO TESTOVÁNÍ HISTORICKÝCH VOZIDEL. PRO VÍCE INFORMACÍ KLIKNĚTE ZDE.
Testování historických vozidel
Systém testování historických vozidel upravuje zákon č. 56/2001 Sb. o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích v platném znění a z něho vycházející vyhláška Ministerstva dopravy č. 355/2006 Sb. o stanovení způsobu a podmínek registrace, provozu a podmínek testování historických a sportovních vozidel v platném znění, novelizovaná vyhláškou MD č. 144/2012 Sb.
Základní druhy testování
1) Testování vozidla na historickou původnost
Testování historického a silničního vozidla na historickou původnost provádí na žádost vlastníka klubová testovací komise (dále KLTK), která má udělené oprávnění od Federace klubů historických vozidel a následně testování kontroluje Pověřený komisař (dále PK). Seznam všech aktuálně platných klubových testovacích komisí naleznete v záložce "komise".
Žadatel vyplní "Žádost o provedení testování historického vozidla" (dále Žádost). Použít může také informační systém dostupný na www.testovanihv.cz.
K testování vozidla na historickou původnost pro zápis do registru historických vozidel vlastník:
- Předá/přes systém odešle vyplněnou Žádost,
- Předá barevné fotografie o rozměru 6 x 9 cm (u automobilu a motocyklu s přívěsným vozíkem s pohledem pravo-zadním a s pohledem levo-předním, u motocyklu s pohledem z pravé strany a s pohledem z levé strany (z pohledu řidiče).
- Přistaví podle požadavku KLTK vozidlo k provedení ověření skutečného stavu vozidla a současně předloží doklady k ověření uvedených údajů v Žádosti k ověření historické původnosti.
Po kladném testování vyhotoví KLTK Žádost ve třech vyhotoveních (v případě testování silničního vozidla) nebo ve čtyřech vyhotoveních (v případě testování historického vozidla) ve formátu A3.
Po ukončení testování KLTK s kladným výsledkem předá předseda KLTK tři vyhotovení Žádostí Pověřenému komisaři ke kontrole testování.
Žádost o testování a Průkaz historického vozidla slouží výhradně k identifikačním účelům, není zárukou pravosti vozidla a nesmí být použity k obchodním účelům ani k prokazování historie vozidla.