Zápis ze zasedání tripartity dne 21. 12. 2015
30.12.2015 10:06
TRIPARTITA |
přítomen |
|
AVCC v AČR |
Mgr. František Čečil |
Ano |
AKHV |
Ing. Jiří Franc |
ne |
|
Marek Čvančara |
Ano |
|
Ing. David Říha |
Ano |
FKHV ČR |
Ing. Jan Täubel |
Ano |
|
Ing. Pavel Fiala |
Ano |
1/ Příští jednání prezidia FKHV bude v úterý 5.1.2016 od 17 hodin na obvyklém místě, termínovník jednání prezidia a tripartity pro rok 2016 je přílohou tohoto zápisu.
2/ Prezidium FKHV vzalo na vědomí zřízení KLTK v následujících klubech AVCC v AČR:
Historic Bus Prague v AČR, Velorex Club v AČR, Classic & Sport Car Club v AČR. Zároveň odsouhlasilo přidělení razítek KTK těmto klubům.
3/ Žádost p. Kaluži z České pojišťovny o školení jejich pracovníků na téma „historické vozidlo“. Organizaci tohoto školení si vzal na starost T. Hušek, osloví i další pojišťovny a navrhne i otázku úhrady za toto školení.
4/ Z VCC ČR byly vzneseny dva následující dotazy, které byly následně odeslány na MD k vyjádření:
a/ Lze přihlásit do historického registru vozidlo, které je zcela bez dokladů, když jinak všechny podmínky pro přihlášení splňuje? Je tedy historicky správné a technicky způsobilé?
b/ Lze přihlásit do historického registru vozidlo, které bylo prohlášeno za úředně zaniklé, když jinak všechny podmínky pro přihlášení splňuje? Je tedy historicky správné a technicky způsobilé?
Na odpověď dosud čekáme.
5/ Od M. Bumby jsme obdrželi korespondenci s informací o uznání statutu HV pro buggy, stavěné na podvozcích VW a podobně. Podle Technického kodexu se stanoví rok výroby podle toho, kdy bylo takové vozidlo výrobcem postaveno, bez pohledu na stáří jednotlivých komponentů a sestav. Je-li tedy na platformě VW z roku 1970 postavena buggy v roce 1988, bude toto vozidlo možno uznat za historické až v roce 2018, tedy po 30 letech od jeho výroby.
6/ Jan Täubel informoval o návrhu na změnu systému poplatků za testování vozidel, vypracovaném A. Paříkem. Návrh představuje natolik zásadní změnu, že je třeba delší diskuse a prověření jeho realizovatelnosti z různých hledisek. Vedení FKHV se tímto bude zabývat v následujících měsících.
7/ FKHV navrhuje postupné sjednocení dokladu Osvědčení o klubové testaci HV. Jak AVCC v AČR, tak AKHV mají své průkazy, kterých mají ještě dostatečnou zásobu. Navíc AVCC má průkaz kombinovaný s nalepovací známkou k označení vozidla. Sjednocení těchto dokumentů bude tedy proces dlouhodobý, ale všechny strany se shodly na tom, že by doklad měl být jednotný. Jeho podoba bude dohodnuta v průběhu roku 2016.
8/ Z různých stran přišly na FKHV dotazy na zákaz souběhu funkce Technického komisaře a živnosti či jiné formy podnikání v oboru motorových vozidel. Zákon nic takového nestanovuje a stejně tak ani Příručka testování a další dokumenty Právnické osoby. Toto ustanovení je pouze v interních předpisech AVCC v AČR. F. Čečil přislíbil toto tlumočit ve svém sdružení a toto opatření navrhne přeformulovat.
Zapsal: Jan Täubel 23.12.2015
———
Zpět